Sunday, January 6, 2013

pantang larang braces

okay....so far..aku dah dapat mengenal pasti pantang larang pakai barces nie ....

1. mestila ta boley makan menda2 keras...nk korang nk makan sayur..aku suggest kn..sayur tu,terutama lobak..potong2 pastu masuk kan skli dlm reskuker...hehe
ni memang aku selalu buat pon..so lobak tuh jadik lembot la bersama nasik.....

bile da pakai braces ni,kl dpt makan sayur...perhhhh!!! adalah satu nikmat taw!! gile seronok...padahal b4 pakai braces, sayur pon letak tepi bile order nasik goreng.hehh he he hee

2.ta boley gigit gune gg depan.. sebabye??..nt gg depan korang jongang balik.!!haha
xla...tp aku memang megelakkan mengguna kan gg depan kecuali la makanan tuh lembot gile...

3.ta boley makan gule2....xyah la susah2 nk makan gule2..bukan ape..bile da mkn gule2 mesti rase mcm ni kunyah kan..gule2 kan keras....

3.kene gosok gg lepas makan.. ni la yg plg plg plgggggggggggg aku malas..ciriyesss....kl da gosok tuh mesti berjamban dalam toilet....pas2 kene sound ngn dak ubat..."repairr paip ka???"
haha..so kl aku nk mandi ke,aku akn mendahului rumet2 dlu...kesian kan!

4.to boley makan kari sangat..hahahaaa!!! yg ni depends la.. sebab nye kl kowang suke makan kari kan, nt korang akn tgok perubahan kaler band korang tuh.. hehe
aku nye dulu,kaler tuiqose biru..lepas kene kari mamak arituh terus jdik hijau...wat>?????

da macam taik gg dah kaler ijau ni.....hehh he he.....tp aku makan jek..so kl org tye,,"aik , tuko kaler lg ke?" aku jwb jek.."AHA,CHANTIK X?"

5.elak kan makan petai..sebab nye bile pakai braces ni berbau sikit..sebab ade besi...depends kt individu kot....so kl da makan tuh..rajin2 la minum air suam.. hehehee...

okay..so far ni la pantang larang aku...harap

No comments: